Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…
Ατενίζοντας το καμμένο Δελφικό Τοπίο του κόσμου…

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Η Ασπασία ¨καθαρίζει¨ για το Λιμάνι Ιτέας- Δελφών...

                                                                      Ε Π Ε Ι Γ Ο Ν 
                                                                  
                                                               Αθήνα, 27-11-2013
   Αριθμ. Πρωτ. 881




              Προς

    τον Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου, 
   κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη,                                                                        
Ακτή Βασιλειάδη, 
Λιμένας Πύλη Ε1 – Ε2, 
Πειραιάς 185 10.

                        
                                Κοιν:
1.     Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας, κ. Αθ. Μπούσιο,
2.     Γενικό Γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής,
3.     Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού,
4.     Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας,
5.     Λιμεναρχείο Ιτέας.


Θέμα: Ορθή συμπλήρωση των υλοποιούμενων λιμενικών χρήσεων του Λιμένα                   Ιτέας Φωκίδας.



 Σχετ: η υπ’ Αριθμ. Πρωτ. 6611/537/8-11-2013 Απάντηση σε Ερώτηση Βουλευτή. 

Αξιότιμε, κ. Υπουργέ Ναυτιλίας και Αιγαίου,

Έχοντας υπόψη το περιεχόμενο της ανωτέρω σχετικής Απαντήσεώς σας επί της υπ’ αριθμ. πρωτ. 2673/14-10-2013 Ερώτησης του Βουλευτή, κ. Ιωάννη Σταθά, επιτρέψτε μου να προβώ στις εξής παρατηρήσεις.

 Στο περιεχόμενο της εν λόγω Απάντησής σας διαλαμβάνεται ότι: [στο κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων 2013 – 2018 επαναλαμβάνεται η υπ’ αριθμ. 8315.2/02/07 Κοινή Υπουργική Απόφαση Εσ.Δ.Δ.Α, Υπ.Οι.Ο, Πε.Χω.Δε και Ε.Ν.Α.Ν.Π, (ΦΕΚ Β’ 202), με την οποία ο λιμένας της Ιτέας κατατάσσεται μεταξύ των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων κίνησης, του ρόλου και της σημασίας του στο εθνικό λιμενικό σύστημα.

  Στον Πίνακα Β «Χρήσεις των Λιμένων Κατηγοριών Κ1, Κ2, Κ3» του κεφ. 1.2.1.1.2. «Χρήσεις Λιμένων», που έχει περιληφθεί στην Εθνική Στρατηγική Λιμένων 2013 – 2018, αποτυπώνονται ανά λιμένα κάθε κατηγορίας όσες από τις αναφερόμενες επτά, (7), λιμενικές χρήσεις υλοποιούνται από τους λιμένες. 
 Για το λιμένα της Ιτέας αναφέρονται οι χρήσεις «Εμπορευματική», («Γενικά Εμπορεύματα», «Φορτία Χύδην»), «Ακτοπλοϊα», «Αναψυχή», «Αλιευτικά». 
Η αποτύπωση αυτή βασίζεται στην πραγματική κίνηση του λιμένα και δεν προδικάζει τις χρήσεις που ο λιμένας θα μπορούσε να έχει στο μέλλον].

Όμως, αν όντως ισχύει αυτό που ισχυρίζεσθε, δηλαδή, ότι η αποτύπωση βασίζεται στην πραγματική, (υφιστάμενη), κίνηση του λιμένα, τότε η αποτύπωσή σας αυτή δεν είναι ορθή

 Και αυτό διότι, παρόλο ότι είναι γνωστό τοις πάσι, ότι στο λιμένα της Ιτέας υλοποιείται, κατά κύριο λόγο, η λιμενική χρήση της «Κρουαζιέρας», αυτή, (η χρήση), δεν αποτυπώνεται, όπως θα έπρεπε, στον σχετικό Πίνακα Β των «Χρήσεων Λιμένων Κατηγοριών Κ1, Κ2, Κ3». 
 
Σύμφωνα με την διαμορφωμένη, από πολλών δεκαετιών, κατάσταση το λιμάνι της Ιτέας αποτελεί λιμάνι Κρουαζιέρας το οποίο διέπεται από τη Συνθήκη Σέγκεν και αποτελεί τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισόδου για όλο το Νομό Φωκίδας αλλά και ειδικότερα για το Παγκόσμιο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομίας, δηλαδή τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και το φημισμένο αρχαιολογικό Μουσείο του.

Προς επίρρωση του, αδιαμφησβήτητου κατά την άποψή μου, ισχυρισμού αυτού σάς επισημαίνω την κίνηση του λιμανιού, μόνον, κατά την τελευταία τριετία. 

 Έτσι, το έτος 2011 κατέπλευσαν και αγκυροβόλησαν στο λιμάνι της Ιτέας 89 κρουαζιερόπλοια ενώ αποβιβάσθηκαν σε αυτή 13.207 επιβάτες.

 Το έτος 2012 αγκυροβόλησαν στο λιμάνι της Ιτέας 81 κρουαζιερόπλοια ενώ αποβιβάσθηκαν σε αυτή 7.434 επιβάτες. 

Τέλος, το έτος 2013 αγκυροβόλησαν 73 κρουαζιερόπλοια και αποβιβάσθηκαν στο λιμάνι της Ιτέας 12.300 επιβάτες.
 (Τα στοιχεία αυτά μπορείτε να επιβεβαιώσετε από τις αρμόδιες υπηρεσίες).

Σημειώνω, δε, ότι η συγκεκριμένη χρήση, (Κρουαζιέρα), δεν παρακωλύει καμία άλλη λιμενική χρήση αλλά ούτε και το αντίστροφο. Όλες οι λιμενικές χρήσεις εξυπηρετούνται ακώλυτα κατατάσσοντας το λιμάνι της Ιτέας ανάμεσα στα λιμάνια «Μείζονος Ενδιαφέροντος».

            Επειδή, κ. Υπουργέ, η παράλειψή της αποτύπωσης της ήδη υλοποιούμενης λιμενικής χρήσης της «Κρουαζιέρας» από τον σχετικό Πίνακα της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων, κατά την άποψή μου αλλά και την άποψη της τοπικής κοινωνίας, δύναται να δημιουργήσει κινδύνους για τον τουριστικό χαρακτήρα αλλά και την περαιτέρω σχετική ανάπτυξη της περιοχής,

Σάς καλούμε να εφαρμόσετε τη μέθοδο «περί της πραγματικής κίνησης και των υλοποιούμενων λιμενικών χρήσεων» που εσείς, άλλωστε, επικαλείστε στο προαναφερόμενο κείμενο σας, προκειμένου να συμπληρωθεί στον Πίνακα Β «Χρήσεις των Λιμένων Κατηγοριών Κ1, Κ2, Κ3» του κεφ. 1.2.1.1.2. «Χρήσεις Λιμένων», πέραν των λοιπών λιμενικών χρήσεων, και η υλοποιούμενη χρήση της «Κρουαζιέρας» για τον λιμένα της Ιτέας.


Με τον δέοντα σεβασμό,

Ασπασία Π. Μανδρέκα,
Βουλευτής Φωκίδας. 





10 σχόλια:

  1. Για το λιμάνι καλώς,αλλά πολύ καθυστερημένα. Χρήσμα όμως θα μπορέσει να σας δώσει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ετεροχρονισμένα όπως μας αποδεικνύει συνεχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Παίρνει θέση υπέρ της τοπικής κοινωνίας και ξαναορίζει και ξαναεπιβάλλει επίσημα τον τουριστικό προσδιορισμό της περιοχής.
      Φυσικά στενοχωρεί το όνειρο που είχαν δεί ορισμένοι αλλα θα συνηθίσουν
      και θα τους περάσει.

      Διαγραφή
    2. τι ετεροχρονισμενα αφου κανει παρεμβαση στην απαντηση,ποτε επρεπε να την κανει πριν απαντησει και πει αυτο..

      Διαγραφή
    3. Παρέμβαση στην απάντηση υπουργού σε ερώτηση βουλευτή του δίπλα νομού για το λιμάνι της Ιτεάς. Δεν είδα παρέμβαση της βουλεύτριας μας όταν κατατέθηκε αυτή η συγκεκριμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
      Κατόπιν εορτής λέγεται αυτό. Δεν είναι κακό. Τουλάχιστον παρακολουθεί τα μπλογκ.

      Διαγραφή
    4. η κοινη υπουργικη αποφαση ξεχνας φιλε που τα ξερεις ολα,υπογραφηκε το 2007...τι σχεση ειχε η σημερινη βουλευτης λοιπον? δευτερον η αποφαση αυτη ειναι θετικη για το λιμανι της ΙΤΕΑΣ που το χαρακτηριζει μειζονος ενδιαφεροντος...να πας αλλου να κανεις την προβοκατσια σου...

      Διαγραφή
  3. ΣΩΣΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ..ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ...
    Η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΙ ΠΡΑΤΕΙ ?
    ΕΧΟΥΝ ΨΗΦΙΣΕΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΙΜΕΝΑ ? Η ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ? ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σωστη παρέμβαση γλυφτρόνια,έ? Σωστή! έ κκαι λοιπόν???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τοσο σωστη που αραζουν οι παρνασσοι οποτε γουσταρουν για οσο γουσταρουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. νομιζω οτι εχει γινει ενα μικρο μπερδεμα οσον αφορα το λιμενα και την προβλητα. ο λιμενας ιτεας συπεριλαμβανει και τις εγκαταστασεις του βοξιτη. αν εκει καταπλεουν 2 πλοια ημερισιως, και στον κεντρικο λιμενα 1 κρουαζιεροπλοιο τη βδομαδα, λογικο ειναι να χαρακτηριζεται γενικα ο λιμενας ως εμπορικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή